14

7 Tips die je helpen bij het vullen van je contentkalender

7 Tips voor het vullen van je contentkalender (1)

Je hoort het zo vaak: “Content is King!” En dat is niet voor niks.
Via de content die jij verspreidt, kunnen potentiële klanten jou en je ZZP-bedrijf leren kennen. En als ze blij zijn met wat jij ze laat zien, zullen ze uiteindelijk klant bij je worden.

Het is dus meer dan de moeite waard om daar tijd en aandacht aan te besteden.

Helaas zie ik nog zo veel ZZP’ers bij wie contentmarketing het sluitstuk van de planning is.
Maar hoe kun je nou klanten krijgen als ze niet weten dat jij bestaat??

Om het voor jou makkelijker te maken om op een goeie manier je content wereldkundig te maken, heb ik in dit blogs 7 tips voor je neergezet.

Lees het hele blog

10

Ook al ben je ZZP’er – je hoeft er niet alleen voor te staan

Als ZZP'er niet alleen (1)

Als ZZP’er loop je regelmatig tegen een ondernemersuitdaging op. Daar ontkom je niet aan. Sterker nog: da’s één van de dingen die ondernemen als ZZP’er juist leuk maakt. 🙂

Totdat al je energie en tijd opgaat aan die ene grote uitdaging. Of aan die verzameling kleine uitdagingen. Je ziet maar geen oplossing, je vindt maar geen alternatief. Je groei valt stil en daarmee ook de groei van je ZZP-bedrijf.

  • Soms ligt de oplossing recht onder je neus. En daarmee is ‘ie voor jou niet (goed) zichtbaar. Tenminste: mij lukt het niet om onder m’n neus te kijken. 😉 Voor een ander is een oplossing die recht onder je neus ligt juist overduidelijk.
  • Soms is er iets meer nodig om tot een oplossing te komen.

Je komt er hoe dan ook niet meer in je eentje uit.
Er is eigenlijk nog maar één oplossing: zoek hulp!

Lees het hele blog

12

Geef je ZZP-bedrijf in het Nieuwe Jaar een vliegende start

Geef je ZZP-bedrijf een Nieuw Jaar met een vliegende start (1)

Het is weer die tijd van het jaar, er is geen ontkomen aan: 2016 loopt op z’n einde. Als ZZP’er heb je daardoor in deze periode voldoende te doen.

Je boekhouding afsluiten, leuke attenties bedenken voor je klanten, je social media-profielen in de sfeer van de feestdagen brengen …

Je zou bijna vergeten dat er deze periode NOG iets is waar je aan moet denken.

Lees het hele blog

12

Hoe financieel kwetsbaar ben jij?

Hoe financieel kwetsaar ben jij?

Je bent lekker met je bedrijf bezig. Je omzet stijgt, je winstprognose voor dit jaar is goed.
Tot er opeens iets gebeurt waar jij niet op had gerekend.
Maar waarvan je wél de financiële gevolgen voor je kiezen krijgt.

Zelf had ik dat met een burn-out.
Het ene moment heb je een goed draaiend bedrijf.
En het volgende wat je weet, is dat je geen klant meer over hebt. Maar wel rekeningen om te betalen.

Zo dramatisch hoeft het natuurlijk niet te zijn. Zeker niet als je wat voorzorgsmaatregelen neemt.

Daarvoor is het wel handig om te weten welke risico’s je nou eigenlijk loopt, dus laten we ze ‘ns op een rijtje zetten.

Lees het hele blog

4

Wat hebben een kat en een stel beren te maken met maximaal ZZP-succes?

Beperkende overtuigingen (1)

Al jaren ben ik fan van ‘The Big Bang Theory’. De humor in die serie is wat mij betreft ongeëvenaard. En dat komt niet in de laatste plaats door de goed uitgewerkte personages.

Ik heb al ‘ns eerder in een blog geschreven dat ik mijn inspiratie op minder voor de hand liggende plekken vind.  De inspiratie die ik uit ‘TBBT’ heb gehaald, gebruik ik bijna dagelijks, zowel privé als zakelijk.

En omdat ‘ie voor mij zo waardevol is, deel ik ‘m graag met je in de hoop dat ‘ie jou ook helpt bij het ondernemen als ZZP’er.

Lees het hele blog

2

Succes hebben als ZZP’er – wat is dat eigenlijk??

ZZP-succes, wat is dat eigenlijk

Je hoort iedereen over het behalen van successen, succesvol zijn of worden, je wilt zelf ook succes hebben. Maar hebben we het eigenlijk allemaal wel over hetzelfde?

Een tv-programma, een boek of een artikel over succesvolle mensen gaat eigenlijk altijd over rijke én bekende mensen.
Is dat dan succes? Zijn BN’ers succesvol?

Hoe weet je of jij succesvol bent als je eigenlijk niet eens weet wat succes is?
Hoog tijd om daar eens wat verder op in te gaan.

Lees het hele blog

2

4 Factoren die belangrijk zijn voor de groei van je ZZP-bedrijf

Groei van je ZZP-bedrijf (1a)

Op een bepaald moment heb jij de beslissing genomen om te starten als ZZP’er. Om met je bedrijf mensen te helpen en een inkomen te verdienen.
En misschien dat jij, net als héél veel andere ZZP’ers met jou, je focus hebt gelegd op het maken van omzet.

Logisch, zeker als je een baan in loondienst hebt verruild voor het – in ieder geval in het begin – onzekere bestaan als zelfstandig ondernemer.
Maar wel jammer.

Er zijn namelijk 4 factoren die invloed hebben op de groei van niks (je beslissing) naar een succesvol ZZP-bedrijf dat zoveel mogelijk mensen helpt.
Het realiseren van een stijgende omzet is er één van, maar bij lange na niet de belangrijkste!

Lees het hele blog

1

Online zichtbaarheid en privacy, gaat dat eigenlijk wel samen?

Online zichtbaarheid en privacy (1)

Je kent inmiddels de (meeste) gevaren van het internet wel. En je weet dat je als ZZP’er wat je privacy betreft loslopend wild bent. Maar dat brengt je wel in een lastig parket.

Je wilt niet dat iedereen alles over je weet. Niet je zakenrelaties, niet je buren. En al helemaal niet die types die liever spullen van jou meenemen dan dat ze er in een winkel voor betalen.

Maar je wilt ook zichtbaar zijn voor je (potentiële) klanten. Je wilt je ook online profileren met je ZZP-bedrijf.
Dus hoe los je dat nou op??

Lees het hele blog

3

Solvabiliteit is leuk, maar zonder liquiditeit ga je alsnog failliet!

Solvabiliteit en liquiditeit (1)

Jargon gebruiken in een blog is niet altijd even handig, maar in dit blog maak ik een uitzondering. Dit is namelijk ‘ondernemersjargon’. Solvabiliteit en liquiditeit zijn termen die iedere ZZP’er moet kennen. En vooral het verschil ertussen.

Die termen goed kennen én ervoor zorgen dat ze allebei op orde zijn, kan namelijk het verschil betekenen tussen een succesvol en failliet ZZP-bedrijf!

Lees het hele blog

Heb jij al verkeersregelaars nodig op je website?

Heb jij al verkeersregelaars nodig op je website

Je bent een adviseur, trainer of andere kennisondernemer en je hebt een website. Niet zomaar een website, maar eentje waarop je jouw kennis deelt. Met waardevolle content waarmee je doelgroep alvast een idee krijgt van wie jij bent en hoe jij hen kunt helpen.

Een website waar je ook graag je aanbod op laat zien. Een aanbod dat precies is waar jouw ideale klanten naar op zoek zijn. Moeten ze je content en je aanbod natuurlijk wel zien. Dus wil je verkeer naar je website, hoe meer hoe beter. Toch?

Ja. En nee – niet zonder meer.

Lees het hele blog