Je hoort het zo vaak: “Content is King!” En dat is niet voor niks. Via de content die jij verspreidt, kunnen potentiële klanten jou en je ZZP-bedrijf leren kennen. En als ze blij zijn met wat jij ze laat zien, zullen ze uiteindelijk klant bij je worden. Het is dus meer dan de moeite waard [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Als ZZP’er loop je regelmatig tegen een ondernemersuitdaging op. Daar ontkom je niet aan. Sterker nog: da’s één van de dingen die ondernemen als ZZP’er juist leuk maakt. 🙂 Totdat al je energie en tijd opgaat aan die ene grote uitdaging. Of aan die verzameling kleine uitdagingen. Je ziet maar geen oplossing, je vindt maar [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Het is weer die tijd van het jaar, er is geen ontkomen aan: 2016 loopt op z’n einde. Als ZZP’er heb je daardoor in deze periode voldoende te doen. Je boekhouding afsluiten, leuke attenties bedenken voor je klanten, je social media-profielen in de sfeer van de feestdagen brengen … Je zou bijna vergeten dat er [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Je bent lekker met je bedrijf bezig. Je omzet stijgt, je winstprognose voor dit jaar is goed. Tot er opeens iets gebeurt waar jij niet op had gerekend. Maar waarvan je wél de financiële gevolgen voor je kiezen krijgt. Zelf had ik dat met een burn-out. Het ene moment heb je een goed draaiend bedrijf. [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Al jaren ben ik fan van ‘The Big Bang Theory’. De humor in die serie is wat mij betreft ongeëvenaard. En dat komt niet in de laatste plaats door de goed uitgewerkte personages. Ik heb al ‘ns eerder in een blog geschreven dat ik mijn inspiratie op minder voor de hand liggende plekken vind.  De [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Je hoort iedereen over het behalen van successen, succesvol zijn of worden, je wilt zelf ook succes hebben. Maar hebben we het eigenlijk allemaal wel over hetzelfde? Een tv-programma, een boek of een artikel over succesvolle mensen gaat eigenlijk altijd over rijke én bekende mensen. Is dat dan succes? Zijn BN’ers succesvol? Hoe weet je [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Op een bepaald moment heb jij de beslissing genomen om te starten als ZZP’er. Om met je bedrijf mensen te helpen en een inkomen te verdienen. En misschien dat jij, net als héél veel andere ZZP’ers met jou, je focus hebt gelegd op het maken van omzet. Logisch, zeker als je een baan in loondienst [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Je kent inmiddels de (meeste) gevaren van het internet wel. En je weet dat je als ZZP’er wat je privacy betreft loslopend wild bent. Maar dat brengt je wel in een lastig parket. Je wilt niet dat iedereen alles over je weet. Niet je zakenrelaties, niet je buren. En al helemaal niet die types die [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Jargon gebruiken in een blog is niet altijd even handig, maar in dit blog maak ik een uitzondering. Dit is namelijk ‘ondernemersjargon’. Solvabiliteit en liquiditeit zijn termen die iedere ZZP’er moet kennen. En vooral het verschil ertussen. Die termen goed kennen én ervoor zorgen dat ze allebei op orde zijn, kan namelijk het verschil betekenen [ … lees verder …]

Lees het hele blog

Je bent een adviseur, trainer of andere kennisondernemer en je hebt een website. Niet zomaar een website, maar eentje waarop je jouw kennis deelt. Met waardevolle content waarmee je doelgroep alvast een idee krijgt van wie jij bent en hoe jij hen kunt helpen. Een website waar je ook graag je aanbod op laat zien. [ … lees verder …]

Lees het hele blog